Page 1 of 1

De nieuwe BMW 760i en 760Li

Posted: 09 Apr 2009 13:42
by D@NNY
Eind deze maand wordt de autoshow van Shanghai gehouden. Daar zal BMW de 760i presenteren en omdat de kleine Chinezen zo dol zijn op verlengde modellen, neemt BMW ook een verlengd exemplaar mee. Onder de motorkap van de 760(L)i ronkt een niet kinderachtige V12 met twinturbo.

Misschien vraag je je af waarom juist Chinezen zo verzot zijn op LWB modellen. Ik heb mij laten vertellen dat men in China gemiddeld vaker dan in andere landen een chauffeur heeft. Een chauffeur kost daar namelijk niet zoveel, maar dat ter zijde.

De 6,0 liter grote twinturbo V12 levert 544pk en 750Nm koppel. Daarmee komt het enorme vlaggenschip behoorlijk van z’n plaats. In 4,6 seconden wordt de 100 km/u aangetikt en de top is begrensd op 250 km/u. Het verbruik van 13 liter per 100 km is dan niet eens schrikbarend. De auto komt er dus in twee maten: 760i met een lengte van 5,07 meter en de 760Li met een lengte van 5,21 meter. De CO2 uitstoot van de 760i is 299 gram per kilometer en de Li stoot 303 gram uit per kilometer.

Verder is de auto uitgerust met zaken als Climate Control met 4 zones, Navigatie, Cruise Control die automatisch remt, Parkeerhulp met camera, Lane Warning en Land Departure System, Night Vision, Head up display, Dynamic Damping Control (luchtvering die zichzelf afstelt) en Automatic Soft Close op de deuren.

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]


Bron: Autoblog.nl

Re: De nieuwe BMW 760i en 760Li

Posted: 09 Apr 2009 22:30
by nicolay
4,6 naar de 100, dat is toch wel erg snel voor zo'n auto...
Tsja, ik zou mijn beide auto's er wel voor ruilen...

Re: De nieuwe BMW 760i en 760Li

Posted: 09 Apr 2009 23:01
by glasya
volgens mij heb ik dezen gezien op de rai, wel leuk opzich maar toch ging mijn aandacht uit naar de lambo's, zonda & veyron :P

Re: De nieuwe BMW 760i en 760Li

Posted: 10 Apr 2009 07:42
by Kouwe
Bijzonder lomp idd.
Maar toch geef ik de voorkeur dan nog aan het oude model (wat juist veel mensen echt lelijk vinden.)
Dat was toch echt een bijzonder en apart model. :)

Dit wordt ook mijn volgende beamer namelijk :p
[ external image ]